Google Analytics a přehledy v reálném čase

Nedávno mě Google pomocí emailu informoval o novinkách, které budou používat všichni uživatelé služby Analytics od začátku roku 2012. Současné rozhraní se proto již brzy stane minulostí. Namísto toho přijde na řadu bílo-šedé pozadí s dominující oranžovou lištou. Přestaňme se ale zabývat designem a zaměřme se raději na novinky týkající se funkcionality. Za vyzdvižení rozhodně stojí přehledy v reálném čase, které v Analytics doteď chyběly.

Přesný počet návštěvníků

Samozřejmě jsem se rozhodl vyzkoušet, jakým způsobem se s částečně přepracovaným ovládáním pracuje. Po prvotním šoku jsem záhy objevil, že mi nové uspořádání nijak nevadí. Pod záložkou Domovská stránka jsem navíc narazil na již zmiňované přehledy v reálném čase nacházející se v betaverzi. S jejich pomocí se ihned dozvíte aktuální počet návštěvníků a množství zobrazení stránek v horizontu vteřin a minut. Cenné údaje rovněž představují nejčastější vstupní klíčová slova. V přehledné tabulce záhy identifikujete podstránky vašeho portálu, na kterých se momentálně nachází nejvíce osob. Třešničku na dortu pak symbolizuje mapa prozrazující přibližné umístění vašich aktuálních návštěvníků na úrovni města i státu. Otestoval jsem i přesnost hlavního číselného počítadla aktivních uživatelů. Odezva mezi načtením webu a aktualizací příslušného údaje v Google Analytics nikdy nepřekročila několik málo vteřin. Obdobně tomu bylo i v případě zavření záložky prohlížeče se zobrazeným testovacím webem. Informace proto dle mého názoru odpovídají skutečnosti. Podívejte se, jaká čísla zobrazovalo populární počítadlo TOPlist, když administrace Analytics hlásila 21 návštěvníků. Rozdíl byl vskutku veliký – 109 lidí online. Na uvedeném příkladu jasně vidíte, že TOPlist počítá tyto hodnoty na jiném principu a s pomocí rozdílných technologií než Analytics. Pokud proto toužíte po zcela přesných statistikách, nyní již víte, kde je máte hledat.

Google AnalyticsTOPlist

2 komentáře u „Google Analytics a přehledy v reálném čase

Napsat komentář